Thai currys mangós leves
2018. szeptember 27. írta: pndkitchenstories

Thai currys mangós leves

Most, hogy beköszöntött az igazi ősz, elindulhat a leves szezon.

Ennek örömére tegnap meg is főztem az egyik kedvenc levesemet. Picit csípős, nagyon forró, sok zöldséggel... a lehető legjobb választás volt egy gőzölgő leves mellé menekülni az esti fagyok elől.

Non plusz ultra: hip-hop megvan, nem sok előkészületet igényel.

 img_1943_1.JPG

Hozzávalók:

  • 20 dkg csirkemell
  • 2 db kápia paprika
  • 1 répa
  • borsó
  • karfiol
  • brokkoli
  • 3 szál újhagyma
  • gomba
  • lime
  • ázsiai mangó szósz
  • chili
  • curry
  • gyömbér
  • egy csokor koriander
  • kókusztej (konzerves sűrű)
  • 1l húsleves vagy zöldség alaplé
  • szójaszósz

 

 

Elkészítés:

A csirkemellet felcsíkoztam valamint a paprikát is, az újhagymát pedig karikára vágtam és ezt így együtt jól lepirítottam egy kis szójaszósszal. Majd bőségesen meglocsoltam a mangó szósszal. (ezt ázsiai boltokban, de nagyobb áruházakban is lehet kapni, viszonylag sűrű és édes pikáns íze van).

Majd hozzáadtam a többi felaprított zöldséget is. Egy picit hagytam, hogy minden lepiruljon, megszórtam curryvel (én anyukámtól kaptam egy zseniális curry fűszerkeveréket Indiából hozta, elég erős és intenzív, így ezt ízlés szerint javaslom használni, illetve attól függően, hogy ki milyen curry port használ).

Az egészet felöntöttem húslevessel, annyira, hogy épp elfedje a zöldségeket. Fedő alatt felforraltam és hagytam, hogy a zöldségek megpuhuljanak. Majd hozzáadtam 1 konzerv kókusztejet, ami picit besűríti az egészet és még egy kis sima kókusztejet is, hogy több legyen a leve.

Ment bele még friss koriander és egy fél limenak a leve is. Aztán beállítottam az ízeket az ízlésemnek megfelelően, hogy kellően csípős legyen, de édeskés is egyszerre.

A zöldségek egyébként variálhatóak, nekem most ezek voltak a hűtőmben, de mindig más az összeállítás.

Minden előkészülettel együtt 30 perc alatt készen van, ősszel-télen tökéletes lélek melengető.

 

PND

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pndkitchenstories.blog.hu/api/trackback/id/tr6614267347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása