Málnás borwnie-cheesecake
2016. április 17. írta: pndkitchenstories

Málnás borwnie-cheesecake

Sok blogon láttam már hasonló süteményt, és hosszú ideje izgatta már a fantáziámat ez a kombináció, így a múlthéten végre ki is próbálhattam. Az eredmény nem okozott csalódást.Minden megvan ebben a sütiben, amit én vártam. A brownie tömény csokissága, a sajttorta krémessége, és a nonpluszultra málna, amitől igazán friss,üde, gyümölcsös lesz. 

Nagyon könnyű elkészíteni, 10 perc alatt összedobható a tészta, aztán már csak a sütőre kell bízni magunkat.

Frissen sülve is finom, de igazán akkor lesz mennyei, ha hagyjuk egy éjszakát a hűtőben pihenni. Szépen össze fognak érni az ízek, érdemes kivárni.

Én most egy nagyobb (26 cm) tortaformában sütöttem, hogy tortaként lehessen szeletelni, de tepsiben sütés sem ront az ízélményen, sőt! 

 

Hozzávalók:

A brownie-hoz:

  • 2 tábla étcsokoládé (200g)
  • 2 tojás + 1 tojás sárgája
  • 110 g vaj
  • 1 tk vanília aroma 
  • 2-3 ek cukor/xilit/eritrit (kb.8 dkg)
  • 7 dkg liszt (én mandulalisztet használtam)
  • 1 csipet só

 

A cheesecake krémhez:

  • 250 g mascarpone
  • 1 tojás
  • 1 tk vanília aroma
  • 1-2 ek cukor/xilit/eritrit/méz
  • pár csepp citromlé

 

+ málna 

 

12718108_1534036596904511_4966690109980659286_n.jpg

Elkészítés:

Először is elkészítjük a brownie alapot. Nekem volt itthon még egy kevés mandulaliszt, így én ezt használtam fel, és kifejezettem jót tett neki, de sima fehér liszttel is készíthetjük, vagy teljes kiőrlésűvel,esetleg zabpehelyliszttel. (Kevés mennyiségre van szükségünk, így az sem fogja kiérezni ezeknek az alternatív liszteknek a más ízét, aki nem igazán rajong az egészségesebb édességekért)

A tészta elkészítéséhez a csokoládét apró kockákra tördeljük, és vízgőz fölött a vajjal együtt felolvasztjuk, majd félretesszük hűlni. Ha újra szoba hőmérsékletű, akkor óvatosan hozzáadjuk a 2 tojást ill. a plusz egy tojássárgáját, egyneműsítjük, majd a többi hozzávalót is belekeverjük. 

A sajttorta krémjéhez is csupán össze kell keverni a hozzávalókat. Azaz a mascarpone-t jól kikeverni a tojással, vaníliakivonattal, citrommal, és a cukorral. Én édesítőt használtam, és abból is csak keveset. Mivel a csokis rész nagyon édes és tömény, így én a sajtkrémet meg szerettem volna hagyni frissebbnek, és nem túl édesnek.

 

Ha megvagyunk a 2 masszával, nincsen más dolgunk, mint a formába önteni. Béleljük ki sütőpapírral a tortaformát/tepsit, és először öntsük bele a brownie-t és oszlassuk el egyenletesen. Majd a tetejére jön a sajtkrém. Én középről öntöttem, majd villával oszlattam szét, hogy szép márványos legyen a tészta.

Végül a málnát is belepotyogtatjuk. 

 

A sütőt 180 fokra melegítsük elő, majd 45-50 percig süssük. (sütőfüggő, nekem 45 perc elég volt)

Hagyjuk kihűlni, csak utána szeleteljük, de legjobb ha egy éjszakára a hűtőbe tesszük, és csak utána fogyasztjuk. 

 

PND

A bejegyzés trackback címe:

https://pndkitchenstories.blog.hu/api/trackback/id/tr228633978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ekat 2016.04.18. 21:17:41

cheesEcake :) De ettől még kipróbálom, jól hangzik.

Köldök_szösz 2016.04.18. 21:24:03

hát amibe 2 tábla csoki kell az onnantól már rossz nem lehet

pndkitchenstories 2016.04.19. 06:57:56

@ekat: már az elején kijavítottam, csak az idexes felület nem érzékelte. Talán most már ott is jó. De köszi az észrevételt :)
süti beállítások módosítása