Gyors tésztaebéd
2015. november 26. írta: pndkitchenstories

Gyors tésztaebéd

Avagy "Un prazo veloce", ahogy olasz barátaink mondanák

Mostanában nagyon pörgősek a napjaim. Így nem hogy főzni, enni is alig van időm... 

Eszembe jutott azonban, hogy egy könnyű olaszt tésztát nettó 15 perc alatt össze lehet hozni, és nagyjából bármivel lehet kombinálni. Megnéztem hát a hűtőm tartalmát, és ezt a remek ételt hoztam ki belőle. 

Én a tésztát is házilag készítettem (Itt meg is találjátok az alap tészta receptet: http://pndkitchenstories.blog.hu/2015/10/25/duplan_sutotokos_ravioli_es_tortellini), a hűtőben pihent, úgyhogy csak elővettem, gyorsan kinyújtottam és pár perc alatt kifőztem.

Ennél a receptnél is, az alapanyagok minőségében rejlik a kulcs. Nem sok minden kell hozzá, de ha azok jó minőségűek, garantált a finom végeredmény. 

Nálam ma parmezán sajt, vaj, pármai sonka, fokhagyma,panna di cucina, koktél paradicsom, friss petrezselyem voltak terítéken. De mint említettem a lehetőségek tárháza tényleg végtelen. Itt az idő volt a fontos szempont, hogy nagyon gyorsan nagyon finomat ehessek.

 fullsizerender_29.jpg

Tehát fogtam a sonkát, felcsíkoztam, megzúztam a fokhagymát, a paradicsomokat félbe vágtam. Egy serpenyőben vajat olvasztottam (jó sokat) és egy kevés olíva olajat is (csak hogy a vaj ne kapjon oda), majd rádobtam a sonkát a fokhagymával, amint kicsit lepirult, hozzátettem a paradicsomot is. Közben sós vízben "al dente" megfőztem a tésztát, ami nálam ma pappardelle volt, de lehet tagliatelle, fettuccine..... kinek mi a szimpatikusabb. 

Majd a leszűrt tésztát is rádobtam a vajas mártásra, jól összeforgattam, adtam hozzá egy kevéske panna di cucina-t (sűrű főzőtejszín) és egy kanál sűrített paradicsomot is. Sóztam, borsoztam, reszeltem rá irdatlan mennyiségű parmezánt, friss petrezselymet vágtam a tetejére és finito, készen is van az egyszerű de annál nagyszerűbb tésztaebéd. 

Tanulság: nincs kifogás, mindenre van idő, csak akarni kell! Negyed óra befektetés abszolút megéri egy ilyen remek fogásért. Legyen az egy gyors ebéd, vagy vacsora, nincs vele sok macera, mégis meleg étel kerül az asztalra, minőségi hozzávalókból! Így mindenkinek garantáltan jobb napja lesz! Nekem már biztosan ;)

PND

A bejegyzés trackback címe:

https://pndkitchenstories.blog.hu/api/trackback/id/tr148116272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

élhetetlen 2015.11.27. 20:04:29

„nincs kifogás, mindenre van idő, csak akarni kell!”. A recept jó, a szöveg nem annyira, mert a „panna di cucina” és az „irdatlan mennyiségű parmezán” nem idő kérdése. Ellenrecept, nem neked, esetleg az olvasóidnak. Egy-két személyre. Kifőzöm a tésztát, és közben egy dekányi füstölt szalonnát vékonyra vágva mikróban kiolvasztok, ezt ráöntöm a leszűrt tésztára, két kanál tejföl, bors. (túrós csusza túró nélkül).
süti beállítások módosítása