Tárkonyos csirkeragu leves
2015. október 12. írta: pndkitchenstories

Tárkonyos csirkeragu leves

Leültem megírni ezt a receptet, és az első mondat, ami eszembe jutott, az, hogy "ez a kedvenc levesem". Tényleg az! Az egyik kedvencem :) Nehéz dolga van egy levesimádónak, képtelenség csupán egyetlen kedvencet választani. 

Na de lényeg a lényeg, ez egy szuper kis leves, telis-tele finom zöldségekkel, és a legjobb, hogy szezonhoz is igazítható. Én így ősszel például mindig szoktam bele sütőtököt is tenni. 

Hogy milyen zöldségekkel pakolom tele a fazekat? Íme: borsó, répa, karfiol, brokkoli,zeller, gomba, sütőtök. Ezek lehetnek fagyasztottak is természetesen, ha nincs szezonja épp. És persze mindezek mellé jön még a csirke. Van, hogy csak mellet teszek hozzá, de van, amikor szárnyat, combot, nyakat is belefőzöm, sokkal ízletesebb lesz tőle. 

A leves sűrítéséhez most sem használok lisztet, én egyszerűen csak tejszínnel (Panna di cucina, én mindig az olasz verziót használom, krémesebb és sűrűbb) vagy tejföllel habarom be, liszt nélkül. Eleve jó sűrűre készítem, sok zöldséggel. 

image_10.jpeg

Hozzávalók:

  • csirkemell (ha csak mellet használunk,akkor egy egész) + amilyen részét a csirkének még szeretnénk beletenni
  • 1 fej vöröshagyma
  • zöldségek: borsó, répa, karfiol, brokkoli, zeller, gomba, sütőtök (annyi, amivel 3/4-ig megtelik a lábas)
  • 2 dl tejszín (esetleg tejföl)
  • tárkony
  • bors
  • citrom/táronyos ecet

 

Az apróra vágott hagymát lepirítjuk (én kókuszzsíron vagy vajon szoktam), majd hozzáadjuk a csirkehúst. Ha nem csak csirkemellet használunk, akkor előbb a többi részét, amik nagyobb darabokban vannak, mert annak hosszabb ideig tart lepirulni. Aztán a mellet is hozzáadjuk, amit előtte felkockáztunk. Addig pirítjuk, amíg kifehéredik a hús. Majd beledobjuk a zöldségeket is. A borsót elég csak később, mert az fő meg a leghamarabb. 

Felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje, és hagyjuk felforrni. Ezen a ponton még figyeljünk, mert a hús miatt keletkező habot le kell szűrni a tetejéről. Az ugyanis zavarossá tenné a levest, és kellemetlen ízeket is hagyna maga után. 

Ha leszedegettük a habot, mehet hozzá a tárkony, sok-sok tárkony. És persze a só is. 

image_9.jpeg

Puhára főzzük a zöldségeket és a húst, majd pedig besűrítjük a tejszínnel. Egy kisebb tálba merünk a léből, hozzákeverjük a tejszínt és így öntsük vissza a levesbe, közben folyamatosan kevergessük. Így biztos, hogy nem lesz csomós. 

Összerottyantjuk a tejszínnel, és le is vehetjük a tűzről. A végén ellenőrizzük, hogy elég sós e. Én szeretem, ha egy picit savanykásabb. Vagy facsarok bele citromot, körülbelül egy fél citrom levét (a leves mennyiségétől függően), vagy pedig tárkonyos ecetet adok hozzá. 

PND

A bejegyzés trackback címe:

https://pndkitchenstories.blog.hu/api/trackback/id/tr657963008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása