Vörösboros lilahagyma lekvár
2019. február 13. írta: pndkitchenstories

Vörösboros lilahagyma lekvár

Lilahagyma lekvár

 img_5013.jpg

Hozzávalók:

5-6 nagyobb fej lilahagyma
1 üveg vörösbor
Cukor/xillit/eritrit/méz
Balzsamecet krém

Bors
Vaj vagy valami más zsiradék

 img_4926.jpg

Elkészítés:

Ez egy nagyon hozzávetőleges recept lesz, már ami a mennyiségeket illeti.
Én általában ekkora mennyiséggel dolgozok, de azért érdemes figyelni és ahogy kijön a lépés, úgy számolni.
A hagymákat megpucoljuk és félbe vágjuk, majd pedig vékony szeletekre vágjuk őket.
Én a vajat szeretem, de kinek mi.... szóval én kb 5 dkg vajat dobok egy wokba (vagy ahhoz hasonló nagy és mély serpenyőbe) és ha felolvadt rádobom a hagyma szeleteket is.
Folyamatos keverés/forgatás közben hagyom, hogy pár perc alatt picit összeessen. Meg is sózom, hogy ezt elősegítsem.
Majd ha már picit összerogyott felöntöm vörösborral. Nagyjából egy üveg bor fogja ellepni, de van, hogy többre lesz szükség.
Innentől pici türelem játék a történet. Néha átkeverjük, de lefedve szépen közepes lángon/fokozaton hagyjuk, hogy a bor elforrjon és a hagyma pedig megpuhuljon.
Amikor már nem sok bor maradt, sózzuk, borsozzuk illetve mehet hozzá a cukor (ha valaki esetleg édesebb borral dolgozik, akkor nyilván kevesebb, meg ez is ízlés kérdése.) Én még balzsamecet krémet is szoktam hozzá önteni, ami szintén édes. Így én a cukor mennyiséget visszafogottan adagolom.
A vége felé már odafigyelve kavargatom, ügyelve arra, nehogy leégjen.
Amint be sűrűsödik, és beredukálódik.
Egy sűrű, ragacsos állagot kell kapjunk.
Inkább chutney ez, mintsem lekvár, hiszen a hagyma szálak egészben vannak benne.
Van, aki turmixol és egy jam állagot csinál. Én ezt jobban preferálom.

Nálam pirított vajas/liba zsíros kalács libamáj kombináció elengedhetetlen koronája.

A bejegyzés trackback címe:

https://pndkitchenstories.blog.hu/api/trackback/id/tr6214624596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása