Bejgli, ahogy én készítem
2018. december 20. írta: pndkitchenstories

Bejgli, ahogy én készítem

Azzal kezdeném, hogy idén sütöttem életemben először bejglit. Sok receptet olvastam és végül a nekem tetszőket kombináltam és formáltam a magam kis verziójává. 
Bár én zserbó párti vagyok, ezentúl a karácsonyok szerves része lesz ez is.
img_4734.jpg
Hozzávalók:

A tésztához

  • 150 ml tejföl
  • 20 g élesztő
  • 2 db tojás (egy a tésztába és egy a kenéshez)
  • 0,5 kg liszt 
  • 250 g vaj (esetleg margarin)
  • 50 g porcukor
  • 1 csipet só

A mákos töltelékhez

  • 20 dkg mák
  • 20 dkg porcukor
  • 1 db citrom (reszelt héja és leve)
  • 30 ml fehér rum (rum aroma is lehet)
  • vanília 
  • 50 g mazsola (ízlés szerint)
  • 100 ml víz

A diós töltelékhez

  • 20 dkg dió (darált)
  • 20 dkg porcukor
  • 50 ml mandulatej (szerintem, de sima tej is jó)
  • 30 ml fehér rum
  • Vanília rúd kikapart belseje
  • 50 g mazsola (ízlés szerint)
  • zsemlemorzsa

 

img_4733.JPG

Elkészítés:
A  recept, amit néztem azt írta, hogy a tésztát előző este készítsük el. Na nálam ez nem így történt. Leginkább, mert türelmetlenségem határtalan. Nem tudtam egy teljes napot várni. Így én csak annyit pihentettem, amíg a töltelékek elkészültek. Azaz kb egy órát. 
A lisztet a vajjal elmorzsoljuk (mintha linzer tésztát készítenénk), rászórjuk a porcukrot és a csipet sót. A tejfölt meglangyosítjuk, majd az élesztőt belemorzsoljuk és elkeverjük benne a tojást is. Kicsit hagyjuk, had jöjjön fel. Ráöntjük a lisztes keverékre és összegyúrjuk. Én ezt a gépemre bíztam, szépen összedolgoztam.
 
4 egyenlő méretű cipót formálunk a tésztából és félretesszük pihenni amíg a töltelék készül. (Vagy egy éjszakát pihentetjük a hűtőben, de szerintem ez nem szükséges.
 
Ízlés kérdése, én ezt a lépést kihagytam, de a mazsola párti olvasók figyelmébe ajánlom, hogy ha kerül mazsola a töltelékbe, akkor azt ezen a ponton forró vízben megmossuk, és leöntjük a rummal.
 
A diótöltelékhez először is ledaráljuk a dióbelet, ha egészben kaptuk, mint én. Majd felvágjuk a vaníliarudat, kikaparjuk a magokat és a porcukorral együtt elkeverjük a tejben és azt felforraljuk. Én mandulatejet használtam, kifejezetten jól áll neki. Levesszük a tűzről, és elkeverjük benne a diót. Ha esetleg hígnak találjuk, akkor egy kevés zsemlemorzsával javíthatjuk az állagot.
 
A máktöltelékhez 1 dl vízben és egy kicsi fehér rumban elkeverjük a porcukrot, felforraljuk és elkeverjük benne a mákot. Levesszük a tűzről, és belereszeljük a citrom héját, és facsarunk bele a  a levéből is. Valamint egy pici vanília ebbe is mehet. 
Fontos, hogy hagyjuk kihűlni a töltelékeket mielőtt megtöltjük a bejgliket!
 
Az első kiscipót lisztezett deszkán lazán átgyúrjuk, és kb. 5 mm vastagra, téglalap alakúra  kinyújtjuk.
 
A tojást szétválasztjuk, és a fehérjével vékonyan megkenjük a tésztát. Rákenjük óvatosan az egyik töltelék felét úgy, hogy a hosszabb oldalain hagyjunk szabadon kb. 1.5- 2 cm-t. (Itt jöhet a mazsola, ha valaki rak bele)
 
Most a két rövidebb oldalon visszahajtunk kb. 2 cm-t  (ezek lesznek az oldalai), és a hosszabbik oldalán kezdve lazán feltekerjük.Sütőpapíros tepsire fektetjük a bejglinket és jöhet a többi ugyanezzel a módszerrel.
 
Tetejüket megkenjük tojássárgával, és langyos helyen hagyjuk, míg az megszikkad rajtuk. Majd megkenjük tojásfehérjével, és ugyanúgy rászikkasztjuk. Ettől lesz olyan szép márványos a teteje süléskor.
 
Mielőtt betesszük a sütőbe a kis bejglijeinket, jól megszúrkáljuk villával őket.
 
A bejgliket alul-felül sütésen 180 fokon kb 30 percig sütjük. (Ne nyitogassuk a sütő ajtaját, főleg az első harmadban!)
img_4788.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://pndkitchenstories.blog.hu/api/trackback/id/tr9714503448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása