Duplán sütőtökös ravioli és tortellini
2015. október 25. írta: pndkitchenstories

Duplán sütőtökös ravioli és tortellini

Bár még nincsen tésztagépem, nekiláttam házi tésztát gyártani. A nyújtás része így kicsit munkaigényesebb volt, de minden perce megérte. 

Maga a tészta összeállítása gyerekjáték, nem is értem, miért vesszük a bolti változatot, ha ilyet is ehetünk helyette. 

Én a következő elvet alkalmaztam a tészta összeállításánál: 10dkg liszthez 1 tojás. 

20 dkg lisztet használtam azaz 2 tojást tettem hozzá. Ezen a ponton jegyezném meg, hogy ez alkalommal teljes kiőrlésű rozslisztet használtam, hogy kissé alakbarátabb verzió legyen.

És hogy mitől lett duplán sütőtökös? Nem csak a tölteléke, de maga a tészta is kapott a tökből. 

 img_2389.JPG

fullsizerender_25.jpg

Hozzávalók:

A tésztához

  • 20 dkg liszt
  • 2 tojás
  • 1 ek. olívaolaj
  • kb. 3 kanálnyi sütőtökpüré

A töltelékhez:

  • sütőtök
  • ricotta
  • bors
  • fokhagyma
  • bazsalikom
  • kakukkfű

A mártáshoz:

  • vaj
  • fehérbor
  • tejszín
  • fokhagyma

 

Első lépésként egy félbevágott, kimagozott sütőtököt puhára sütünk. Kb. 30-40 perc alatt 180 fokon. A tököt meglocsoljuk olívaolajjal, sózzuk, borsozzuk, és kakukkfűvel megszórjuk, így tesszük a sütőbe. (Én szeretem, ha már süléskor kap egy kis plusz ízt) Ha megsült, eltávolítjuk a héját, és kézi botmixerrel pürésítjük.

Ebből a püréből elveszünk kb. 3 kanálnyi mennyiséget, a többit félretesszük.

A tésztához kimérjük a lisztet, hozzáadjuk a két tojást, sót és a sütőtökpürét. Dagasztógéppel percek alatt összeáll. Ha esetleg kevés lenne a liszt, és nagyon ragad, akkor adjunk még hozzá nyugodtan, annyit amennyit felvesz. Ha kézzel gyúrjuk össze is ugyanez a folyamat, csak picit több időt vesz igénybe.

Az összeállt tésztát follpakkba csomagoljuk, és egy 30 percre félretesszük a hűtőbe pihenni.  
Elkészítjük a tölteléket. A sütőtökpüréhez ricottát keverünk, 1-2 gerezd fokhagymát, friss bazsalikomot és sózzuk borsozzuk ha szükséges. 

A tésztát 4 részre osztjuk, és jól kinyújtjuk. Én többször kinyújtottam, majd újra összehajtottam és még egyszer kinyújtottam, a lehető legvékonyabbra. 

A tésztát négyzetekre vágtam fel. A raviolit úgy is lehet csinálni, hogy két kis négyzetet teszünk össze, de én most inkább egy téglalap formát alakítottam ki belőle, azaz a közepébe helyeztem egy kb szőlőszem nagyságú adagot a töltelékből majd félbehajtottam úgy, hogy a levegőt közben kiszorítsam belőle. Villával pedig lezártam a 3 oldalát.

A tortellininél szintén középre került a töltelék, de itt háromszög formára hajtottam be, majd úgy formáztam tovább, a két szárat összecsavarva. Itt is fontos, hogy jól zárjuk le a tésztát. 

A tésztákat sós lobogó vízben főztem ki. Meg kell várni amíg szépen feljönnek a víz tetejére.

Egy serpenyőbe vajat dobtam, és egy gerezd fokhagymát (épp hogy csak megnyomva) majd a forró vajban kissé lepirítottam a tésztákat. Kevés fehérbort és tejszínt tettem még hozzá, illetve sóztam borsoztam, vágtam bele friss bazsalikomot, kissé összeforraltam, és összeforgattam a tésztával, hogy jól bevonja a mártás. 

Parmezánt reszeltem a tetejére és már kész is. 

PND

fullsizerender_24.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://pndkitchenstories.blog.hu/api/trackback/id/tr28020525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása