Céklás köles risotto
2015. november 15. írta: pndkitchenstories

Céklás köles risotto

A hamis risotto-ról már olvashattatok egy korábbi bejegyzésemben. Akkor bulgurt használtam hozzá, de kölessel is szépen működik a dolog. 

A cékla pedig....én nagyon szeretem a kissé földes ízét, jól kombinálható fűszerekkel, és sütőtökkel vagy édesburgonyával is szépen működik. Ezért választottam most az édesburgonyát, amiből egy roppanós chipset készítettem mellé, kis rozmaringgal, ami a risotto-ban is visszaköszön. Sütöttem mellé egy szelet csirkemellet, és rukkola salátával egészítettem ki, hogy teljes legyen kép. 

fullsizerender_27.jpg

 

A hozzávalókat 1 főre kalkuláltam ki.

Hozzávalók:

  • 1 nagyobb méretű cékla
  • 1 édesburgonya
  • 2 marék köles
  • vaj
  • 1 gerezd fokhagyma
  • rozmaring
  • só 
  • bors
  • parmezán
  • panna di cucina (vagy magas zsírtartalmú sűrű főzőtejszín)
  • 1 szelet csirkemell

 

Elkészítés: 

Első lépés, hogy a céklát és az édesburgonyát megtisztítjuk, megpucoljuk. A céklát apró kockákra vágjuk, az édesburgonyát pedig nagyon vékony szeletekre (legjobb reszelővel). Sütőpapírral bélelt tepsire tesszük őket (nem összekeverve, h a cékla ne színezze meg a burgonyát). Sózzuk borsozzuk, megszórjuk rozmaringgal, locsolunk rá egy kevés olívát és mehet a sütőbe. Hamar megsül, Főleg az édesburgonya,így azt vagy vegyük ki hamarabb, vagy később tegyük a céklához. Lényeg, h figyeljünk rá oda, nehogy megégjen. 
A megsült céklakockák egyharmadát tegyük félre, a többit pedig egy kevés panna di cucinaval pürésítsük össze. 

Közben forraljunk vizet a kölesnek (kb 2xes mennyiséget). Tegyük bele a kölest. Hamar meg fogja szívni magát, A köles minőségétől függő, hogy meddig kell főzni, vagy azonnal kellően megpuhul. Én egy pár percig még a tűzön hagytam. Majd hozzákevertem egy jó nagy adag vajat, 1 gerezd zúzott fokhagymát, sót, borsot és sok sok parmezánt. Majd a céklapürét. A lényeg, hogy elérjük a szép risotto állagot, legyen jó tocsogós, ne szárítsuk ki. A legvégén pedig belekeverjük a félretett céklakockákat.

Közben egy másik serpenyőben olíván lepirítjuk a csirkemellet. Én sóztam, borsoztam, pici fokhagymával bedörzsöltem és, ha már rozmaring, akkor itt is jelenjen meg, így hát megszórtam rozmaringgal. 

Elsőre soknak tűnhet a munka, de nagyon hamar készen van. Telis-tele van színekkel, ízekkel, van egy krémes risotto, de ropogós chipsünk is, tehát a különböző textúrákkal is játszottunk. Nálam ez a vacsora 10/10. Imádtam, és körülbelül olyan gyorsan elfogyott, mint amilyen gyorsan elkészült. ;)

PND 

fullsizerender_28.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://pndkitchenstories.blog.hu/api/trackback/id/tr158079560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása