Panna cotta
2015. augusztus 22. írta: pndkitchenstories

Panna cotta

      Bizonyára kiderült már, hogy odavagyok az olasz ételekért - és persze mindenért, ami ehhez az országhoz köthető -, nincs ez másképp az édességekkel sem. Egy jól elkészített "rázz fel" tiramisu-val elég könnyű lekenyerezni. De a Panna cotta is az az édesség, ami lenyűgöz az egyszerűségével. Egyszerű, mégis olyan tökéletesen krémes és könnyű, lehetetlen ellenállni. 

img_1576.JPG

     Ezúttal nem is kell, még a diétázóknak sem. Csak a cukrot kell édesítőre (én xilittel dolgoztam) cserélni, és máris kalóriabarátok vagyunk. Ezen felül én laktózmentes tejjel és tejszínnel készítettem, bár nem vagyok laktózérzékeny, de nagy mennyiségben nem igazán tolerálom a tejtermékeket, másrészt pedig meg szerettem volna mutatni, hogy így is lehet, és aki esetleg ezzel a problémával küzd, annak sem kell lemondania erről az isteni édességről. És ezek az apró változtatások semmit sem vesznek el az élményből, sőt. A xilit talán picit édesebb is, így kevesebb kell belőle, mintha cukorral dolgozunk,a laktózmentes tej pedig ugyanolyan ízű, mint sima társai. 

     Ezen a ponton jegyezném meg, hogy magasabb zsírtartalmú tejet használjuk, úgy sokkal finomabb. Az eredeti olasz receptek is ezt javasolják, és ha ők mondják, az úgy is van. :) 

Hozzávalók:

  • 2,5 dl tej
  • 2,5 dl tejszín 
  • cukor/édesítőszer
  • 1 tasak zselatin por
  • 1 db vanília rúd (vagy vaníliás cukor)
  • 1 csomag fagyasztott bogyós gyümölcs (én vegyes erdei gyümölcsöt választottam)
  • 0,5 dl vörösbor

 

        Ez a mennyiség 6 kisebb, vagy 4 nagyobb pohár panna cottához elég. 

     Két lábasra van szükségünk. Az egyikbe beleöntjük a gyümölcsöt, a bort és cukrot. Én azt mondanám érzésre, 2-3 evőkanállal. (Én 2 kanál xilitet a tettem hozzá) Ezt szépen összeforraljuk, alacsony lángon, ügyelve rá, hogy ne égjen oda az alja. Hagyjuk besűrűsödni. Ezt a gyümölcsszószt fogjuk a pohár aljára tenni.

      A másik edénybe kerül a tej, a tejszín, a vanília rúd és a cukor. Hagyjuk felforrni, majd levesszük a tűzről. Ha simán vaníliás cukrot tettünk bele, akkor semmi dolgunk, ha viszont a vanília magokat kapartuk bele, akkor előbb átszűrjük. Majd belekeverjük a zselatint. 

      Poharakba töltjük. Alulra kerül a gyümölcs, a tejpudingot pedig a tetejére kanalazzuk. Ne ijedjünk meg, ekkor még egy folyós meleg tej szerű valamink lesz. Kell neki 5-6 óra a hűtőben, mire szépen megdermed.Így célszerű előző este elkészíteni.

img_1571.JPG

 

A tetejét is lehet díszíteni, én most étcsoki forgácsokkal szórtam meg, de egy-egy mentalevél is remekül passzol hozzá.

fullsizerender_12.jpg

 

Kezdő konyhatündéreknek is bátran ajánlom, ennél még a zacskós pudingot is bonyolultabb elkészíteni. Egy kis odafigyeléssel szinte lehetetlen elrontani.

PND  

A bejegyzés trackback címe:

https://pndkitchenstories.blog.hu/api/trackback/id/tr157725160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása