Sárgadinnye szezON
2015. augusztus 05. írta: pndkitchenstories

Sárgadinnye szezON

A mai blogbejegyzés főszereplője a nyár egyik abszolút kötelező eleme, a sárgadinnye. Most, hogy újra itt a tikkasztó hőség, ismét elő kell venni a "kánikularecepteket". Mert hát kinek van kedve begyújtani a sütőt ilyenkor...

Egyből 2 remek recepttel is készültem mára. Mindkettő a dinnyére épül. 

Megjártam a közeli piacot, és kitűnő alapanyagokat sikerült beszereznem, úgyhogy ezek egy igazán friss, üde és nem utolsósorban teljes mértékig egészséges (!!!!!!) kis fogások lesznek.

11813326_1453664538275051_4773206079121695883_n_2_1.jpg

Mentás-limeos sárgadinnye krémleves

 

Hozzávalók:

  • sárgadinnye
  • lime
  • menta
  • 1 doboz natúr joghurt
  • gyömbér 

 

Konyhai tudást nem igénylő egyszerű műveletsorról van itt szó. Lényegében fogj egy mézédes sárgadinnyét, kanalazd ki a húsát és turmixold össze. Na meg persze jól hűtsd be, hogy igazi üdítő élmény legyen a fogyasztása. 

Én semmiféle édesítést nem alkalmaztam, maga a dinnye is szuperédes volt. Egy doboz joghurtot adtam hozzá, hogy krémes legyen, limeot, mentát és egy kevés frissen reszelt gyömbért pedig a friss jelleg kedvéért. 

11813326_1453664538275051_4773206079121695883_n.jpg

 

Sárgadinnyés csirke saláta

 

Remek kiegészítője az előző levesnek, de önálló fogásként is megállja a helyét ez a saláta. Ha a görögdinnyés salátámat szerettétek, ez is be fog jönni nagyon. 

A csirkemellnek egy villámpácot adtam. Ezt is a nyár és frissesség keretein belül természetesen.

A páchoz:

  • fokhagyma
  • lime
  • gyömbér
  • koriander mag (megtörve)
  • cayenne bors
  • egy csepp méz
  • olíva olaj

A felkockázott csirkemellet megforgattam a pácban, majd egy forró serpenyőben megsütöttem. 

A salátám alapja rukkola és madár saláta volt. Ehhez jött még egy kevés koktélparadicsom, uborka, mozzarella sajt, a csirkemell kockák és persze a sárgadinnye. + az elmaradhatatlan balzsamecet- oliva dresszing és voilá!

11813326_1453664538275051_4773206079121695883_n_1.jpg

Ne feledjétek, szigorúan jég hidegen fogyasztani! ;)

PND

A bejegyzés trackback címe:

https://pndkitchenstories.blog.hu/api/trackback/id/tr387681884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása