Minestrone
2016. szeptember 23. írta: pndkitchenstories

Minestrone

A Minestrone leves már egy ideje szerepel az "egyszer el kell nekem is készíteni ezt az ételt" listámon. Valahogy mindig átsiklottam felette. Rosszul tettem.... Egészen mostanáig, amikor is eszembe jutott, hogy itt van egy remek leves, tele zöldségekkel, erővel, egy igazi vitamin bomba itt az őszi lehűlés idején. És ráadásul még olasz is.

Nem is kellett több motiváció. És így, hogy nemrég értem haza olasz földről egy teli zsák olasz alapanyaggal, nem volt  túl nehéz dolgom autentikus olasz Minestrone levest főzni. Amit pedig kellett -zöldségeket- , azokat beszereztem a helyi termelői kispiacon. 

Azért is hangsúlyozom ki ennyire az alapanyagok milyenségét, mert az olasz konyhának a titka szerintem ebben rejlik. A tökéletes minőségben. Lehet az egy szimpla paradicsomos tészta, de ha az friss házi tésztából van, jó minőségű olíva olajjal, igazi lédús paradicsom ízű paradicsomból, friss bazsalikommal és rendes parmezánnal a tetején, akkor máris éttermi szintre emeltük a fogást. 

Nincs ez másként ennél a levesnél sem. A Minestrone lényegében egy mezei zöldségleves, egy kis paradicsommal megbolondítva, csak hogy olaszosabb legyen. 

 

Hozzávalók:

 (a hozzávalók egy 4-5 literes fazéknyi mennyiségre szólnak)

 

  • 1 fej fehér hagyma
  • 2 répa
  • 1 cukkini
  • 1 padlizsán (kisebb elég)
  • pár szem krumpli (ez opcionális, én kihagytam)
  • zeller szár
  • 1 karalábé
  • 1 nagyobb paradicsom (Szilva vagy San Marzano)
  • 1 konzerv bab (én nagyobb szemű fehér babot választottam)
  • sűrített paradicsom
  • friss bazsalikom
  • 1 csokor friss petrezselyem
  • tészta 
  • olíva olaj
  • bors
  • parmezán

 

14469378_10207124603421216_1401539990_n.jpg

Elkészítés:

Minden zöldséget megmosunk / és pucolunk és felkockázzuk/karikázzuk. 

Először a hagymát lepirítjuk olívaolajon, majd a többi zöldséget is rádobjuk. Picit átforgatjuk az olajon majd felöntjük vízzel, hogy teljesen ellepje. Sózzuk és bele tesszük a paradicsomot is egészben.

A zöldségek, ha puhára főttek, akkor kihalásszuk bele a paradicsomot,és bele dobjuk a tésztát. Én tagliatelle-t választottam, picit összetördeltem és kb. egy maréknyi mennyiséget szórtam bele. Van, aki spagettivel készíti, de van olyan rész is, ahol az olaszok apró tésztával fogyasztják. Ez inkább attól függ melyik régióban melyik tészta fajta a népszerűbb....

Ha a tészta is kb megfőtt, beletesszük a babot (előtte lecsepegtetjük a konzerv levét), majd ízlés szerint pár evőkanál sűrített paradicsomot ( vagy "Passata di  pomodoro) adunk hozzá. Picit összerottyantjuk, majd sózzuk, borsozzuk, megszórjuk a felaprított bazsalikommal és petrezselyemmel és készen is vagyunk. 

Tálaláskor szórjunk rá néhány parmezán forgácsot. Ha halmozni szeretnénk az élvezeteket, akkor én még egy jó pizzakenyeret tudnék hozzá elképzelni...

PND

 

 14459761_10207124730984405_532742867_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://pndkitchenstories.blog.hu/api/trackback/id/tr9811736053

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása