Lencse saláta kapor vinaigrette-tel
2015. augusztus 11. írta: pndkitchenstories

Lencse saláta kapor vinaigrette-tel

Nagyon kedvelem Rachel Khoo-t, mindazt, amit a konyhában művel, a műsorát, a receptjeit. Egyszerű, de nagyszerű. Így igen sok fogás van már a listámon, amit muszáj lesz nekem is elkészíteni.

Nem olyan régen láttam egy részt, épp Párizsban főzött, és egy remek lencse salátát ajánlott vacsorára. Pontosan ezt fogom tenni most én is.
A recepten variáltam picit, de alapjaiban véve hasonló lesz.
A vörös lencse pozitív tulajdonságait már be sem kell mutatnom, hiszen a múltkori posztomban kiemeltem minden előnyét.
A lencse mellett nagy szerepet kap a cékla valamint a kapor. Ergo ez is egy igazi vitaminbomba fogás.


Rachel fekete lencsét használt, én ezt a vörös párjára cseréltem. Illetve kecskesajtot, amit pedig fetával helyettesítettem.

Hozzávalók:

  • vörös lencse
  • cékla
  • fetasajt
  • kapor
  • fokhagyma
  • olívaolaj 
  • balzsamecet
  • cukor
  • bors
  • citrom
  • vaj

 

fullsizerender_6.jpg

A lencsét puhára főzzük sós vízben (ügyeljünk arra, hogy megszívja magát, így minimum kétszeres mennyiségű vízbe tegyük), a céklát pedig alufóliába tekerve megsütjük a sütőben. A cékla sülési ideje körülbelül egy óra. 

Addig el lehet készíteni a kapor vinaigrette-et. Ha esetleg valaki nem rajong a kaporért, helyettesíthető bármilyen másik zöld fűszerrel, friss bazsalikommal vagy petrezselyemmel is akár. 

Ehhez aprítógépbe (botmixerrel is lehet) teszünk egy csokor friss kaprot,  1 gerezd fokhagymát, 2 nagy kanál olívát és balzsamecetet, egy kis kanálka barna cukrot,pár csepp citromlevet, sózzuk, borsozzuk, és aki szereti a csípősebb ízeket, az adhat hozzá egy kevés cayenne borsot is. 

Ha mindennel megvagyunk a lencsét picit vajon átforgatjuk, a céklát vékony szeletekre vágjuk és mindent egy nagy tálra halmozunk. A vinaigrette mehet a tetejére. Én még egy kis paradicsommal is feldobtam, csak hogy fokozzuk az ízeket. Jó étvágyat hozzá!

 PND

fullsizerender_5.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://pndkitchenstories.blog.hu/api/trackback/id/tr927697980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása