Fettuccine Alfredo
2015. július 30. írta: pndkitchenstories

Fettuccine Alfredo

A Fettuccine nem más, mint a Tagliatelle kistestvére, szépen magyarosan "rövid metélt". Az Alfredo módon készült Fettuccine pedig mondjuk ki, nemes egyszerűséggel egy vajas tészta. Semmi hókusz-pókusz, semmi flitter, glanc.... egyszerű, mindenki számára elérhető hozzávalók tökéletes harmóniája ő. Titka az alapanyagok minőségében rejlik. Legfőképp a vajon áll vagy bukik minden, hiszen ez az étel gerince.

Olasz barátaim súgták, hogy ők általában ezt az alap receptet valamilyen hússal, hallal eszik, illetve tovább turbózzák ezzel-azzal. Bár maga az alap is zseniális - én minden nap tudnám enni - a lehetőségek tárháza végtelen, így én is mindig feldobom valamivel. Legyen az rák, gomba, tonhal, cukkini, padlizsán, szárított paradicsom, spenót.... és tényleg órákig lehetne sorolni. 

A mostani posztban spenóttal készítettem, és mellé lazac steaket tálaltam.

De előbb az alaprecept.

Hozzávalók:

  • egy csomag fettuccine tészta (opcionálisan tagliatelle)
  • egy kocka jó minőségű vaj 
  • fokhagyma
  • parmezán 
  • petrezselyem

Zárójelben megjegyezném, hogy van, aki tejszínnel is dúsítja, én nem tenném. Ha jó a vajunk, ne rontsuk és butítsuk tejszínnel az ízeket. Esetleg egy kevés "Panna di cucina" (a főzőtejszín olasz megfelelője, ám jóval krémesebb, sűrűbb, itthon is megtalálható a legtöbb boltban) mehet hozzá, de abszolút elhanyagolható. 

A tésztánkat sós vízben 'al dente' megfőzzük, majd leszűrjük és mehet is vissza a tűzre. Rádobjuk a vajat,ami pillanatok alatt elolvad a forró tésztán. Mehet hozzá a fokhagyma (apróra vágva, vagy fokhagymanyomóval kinyomva) és sok-sok parmezán. Szépen összeforgatjuk, és voilà kész is vagyunk a tíz perces álomvacsorával. 

4227376574_da87b789c0.jpg

 

Na de ennél lehetünk ám bátrabbak is, és adhatjuk hozzá a finomabbnál finomabb idény zöldségeket, vagy süthetünk mellé húsokat. 

Én most lazaccal párosítottam. Egyszerűen sóztam, borsoztam és fokhagymás vaj-olívaolaj kombináción serpenyőben megsütöttem. 1-1 perc oldalanként, vékonyka szeletekről lévén szó. 

A spenóttal hasonlóképp jártam el. Picit ugyanezen a fokhagymás vajon megforgattam, hogy szépen összeessen. 

És még így extrákkal együtt sem léptük át a negyed órát ;) 

fullsizerender_4.jpg

 

ui: Egy pohár fehérbor szinte elengedhetetlen kellék. Nálam a vajas tészta a Sauvignon Blanc-okat vonzza :)

PND

A bejegyzés trackback címe:

https://pndkitchenstories.blog.hu/api/trackback/id/tr317666112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása